Hrvatski
Hrvatski
English

Općenito o studiju

CILJEVI


Opći cilj studijskoga programa Turizam je osposobljavanje studenata za planiranje, provedbu, kontrolu i vrednovanje ekonomskih aktivnosti u subjektima koji posluju u turizmu i povezanim djelatnostima. Temeljni cilj studijskog programa je usmjeren na osposobljavanje stručnjaka za obavljanje operativnih i upravljačkih poslova u posebnim vrstama turizma (ruralni, urbani, kongresni, zdravstveni, kulturni, sportsko-rekreacijski turizam i slično), profitnom i neprofitnom sektoru te javnim organizacijama vezanim uz područje turizma.


Također su, studijskim programom Turizam, definirani i specifični ciljevi :  

  1. Cilj programa je osposobiti studente za korištenje poslovnih modela i upravljanje poslovnim procesima u području marketinga, menadžmenta, računovodstva, financija, ljudskih resursa kao i ostalih potpornih ekonomskih aktivnosti u turističko-ugostiteljskim subjektima i subjektima iz djelatnosti povezanih s turizmom. Uključuje timski rad na kreiranju, marketingu i prodaji visokokvalitetnih turističkih usluga kroz kontinuiranu prilagodbu promjenama na turističkom tržištu uvažavajući principe održivog razvoja turističke destinacije. 
  2. Cilj programa je osposobiti studente za obavljanje operativnih poslova iz interdisciplinarnih područja povezanih s turizmom (matematika, statistika, informatika, pravo, gastronomija, komunikologija) s ciljem unapređenja zadovoljstva korisnika. Cilj je usmjeren na razvijanje intelektualnih sposobnosti vezanih uz neekonomska područja, kao što su vještine pregovaranja, vođenja sastanaka, analitičke obrade podataka, izrade web stranica i digitalnih dokumenata, zaštite osobnih podataka, upravljanja poslovnim procesima u području gastronomije i sl.
KOMPETENCIJE


Kompetencije/poslovi za koje će student biti osposobljen: Nakon završetka studija, student stječe generičke/opće kompetencije koje su važne za tržište rada: 

  • Vještine multilateralne komunikacije u multikulturnom okruženju
  • Razumijevanje i korištenje znanja iz matematike, statistike, prava, gastronomije i dr. 
  • Sposobnost učenja
  • Sposobnost kulturnog ophođenja
  • Sposobnost apstraktnog, logičkog, kritičkog i kreativnog razmišljanja
  • Sposobnost analize i sinteze podataka, ideja i stavova uz mogućnost kritičke prosudbe
  • Razumijevanje poslovnih i poduzetničkih prilika
  • Sposobnost samostalnog rješavanja problema i donošenja odluka poštujući principe etičnosti i društvene odgovornosti
  • Samostalnost i odgovornost u planiranju i provedbi aktivnosti
  • Sposobnost upravljanja ljudskim potencijalima i poslovnim procesima
  • Vještine istraživanja i primjene znanja u praksi 
  • Vještine poslovne komunikacije u lokalnom, nacionalnom i međunarodnom okruženju
  • Sposobnost timskog rada i suradnje u različitim radnim situacijama u domaćem i međunarodnomokruženju


Studenti, također, stječu i specifične kompetencije vezane za područje turizma

  • Sposobnost praćenja i analiziranja makroekonomskih i turističkih politika, praksi i trendova na tržištu
  • Sposobnost interpretacije i razlikovanja turističkih resursa s ciljem pozicioniranja turističke destinacije
  • Sposobnost sudjelovanja u upravljanju turističkim subjektima te vođenja pojedinih odjela čija je aktivnost povezana s turizmom
  • Sposobnost planiranja i primjene poslovnih koncepata i modela u posebnim oblicima turizma i povezanim djelatnostima
  • Sposobnost kreiranja poslovnih planova i primjene alata za strateško planiranje
  • Sposobnost kreiranja proširenog marketinškog spleta u turizmu i ugostiteljstvu 
  • Sposobnost osmišljavanja turističke ponude proizvoda i usluga
  • Sposobnost unapređenja prodaje u turizmu
  • Sposobnost primjene suvremene informatičke tehnologije u turizmu i povezanim djelatnostima
  • Sposobnost primjene legislative i standarda u turizmu i ugostiteljstvu
  • Sposobnost obavljanja administrativnih poslova u turizmu i ugostiteljstvu
  • Sposobnost upravljanja poslovnim procesima u području gastronomije i posluživanja
POSLOVI


Završetkom studija Turizam, odnosno uključivanjem u radne procese, studenti su osposobljeni za obavljanje sljedećih poslova:

  • Organizacija i upravljanje turističkim poduzećima i organizacijama.
  • Upravljanje pojedinim odjelima unutar turističkih poduzeća.
  • Korištenje poslovnih modela i upravljanje poslovnim procesima u marketingu, menadžmentu, računovodstvu, financijama i ljudskim resursima u turističkim i ugostiteljskim subjektima.
  • Kreiranje, marketing i prodaja visokokvalitetnih turističkih usluga uz prilagodbu promjenama na turističkom tržištu.
  • Obavljanje operativnih poslova u interdisciplinarnim područjima povezanima s turizmom (matematika, statistika, informatika, pravo, gastronomija, komunikologija) za unapređenje zadovoljstva korisnika.
  • Planiranje, provedba, kontrola i vrednovanje ekonomskih aktivnosti u subjektima koji posluju u turizmu i povezanim djelatnostima.
  • Primjena principa održivog razvoja turističke destinacije.
  • Upravljanje ljudskim, financijskim i informacijskim resursima u turizmu i ugostiteljstvu.
  • Upravljanje znanjem i inovacijama u području poslovne ekonomije u turizmu.
  • Organizacija rada u timu i koordinacija suradnje s ostalim poslovnim funkcijama unutar poduzeća

Način završetka studija

Sveučilišni prijediplomski studij Turizam završava polaganjem ispita, izvršenjem drugih studijskih obveza te izradom i obranom završnog rada.

Mogućnost nastavka studija


Po završetku sveučilišnog prijediplomskog studija Turizam, student ima pravo nastaviti studij na sveučilišnom diplomskom studiju. ​

Mogućnosti nastavka studija (horizontalna i vertikalna mobilnost): 


Studirajući na studijskom programu Turizam studentima je omogućena mobilnost (horizontalna i vertikalna) kroz programe visokoobrazovnih institucija kako u Republici Hrvatskoj tako i inozemstvu. Navedeni oblici mobilnosti pridonose pozitivnim efektima na individualnoj, institucionalnoj i široj društvenoj razini. Pozitivni efekti mobilnosti se ogledaju u: povećanju zapošljivosti pojedinca na međunarodnom tržištu rada; upoznavanju s različitim kulturama i jezicima; razvoju kulturnih, društvenih i akademskih vrijednosti (razvoj ideja i inovacija) i sl.   

Usporedivost sa srodnim akreditiranim studijima u RH i EU: 


U Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji postoje i druga visoka učilišta čiji su programi prijediplomskih studija koncipirani slično te nude ekonomska znanja vezana uz turizam. Program sveučilišnog prijediplomskog studija Turizam tematski je sličan izabranim studijskim programima, ali jedinstven i unikatan po STEM usmjerenju, informatičkim i gastronomskim kolegijima. Fokus predloženog studija usmjeren je na obiteljska gospodarstva, mala i srednja poduzeća.

Uspoređivanjem predloženog programa studija s drugim studijskim programima europskih visokih učilišta može se zaključiti kako postoji visoka razina usklađenosti i usporedivosti ovog studijskog programa s razmatranim studijskim programima europskih sveučilišta što je u skladu sa smjernicama Europske komisije i u duhu Bolonjskog procesa koji među glavnim ciljevima promiče mobilnost studenata i nastavnika u Europskom prostoru visokog obrazovanja.

Usklađenost s potrebama tržišta rada


Razvoj i osuvremenjivanje u turizmu zahtijeva kvalitetno educirane sadašnje, ali i buduće zaposlenike. Zahtijevaju se visoki standardi kompetentnosti i stručnosti zaposlenika u obavljanju poslova u turizmu, a formalno obrazovanje smatra se temeljem za postizanje istoga. Koncepcija studijskog programa Turizamusmjerena je na obrazovanje budućih i sadašnjih zaposlenika koji će u svom radu biti odgovorni, stalno se usavršavati, biti spremni na praćenje i postupanje shodno učestalim promjenama zakonske regulative i sl.Ostvarivanjem željenih ishoda učenja, odnosno završetkom studijskog programa Turizam, student stječe kompetencije za zapošljavanje i samozapošljavanje unutar privatnih poslovnih subjekata i subjekata javnog sektora. Studenti studijskog programa Turizam, završetkom studija stječu, kroz obvezne, ali i izborne kolegije, znanja neophodna za pojedina specijalizirana područja turističke struke, ali i druga disperzirana znanja koja nisu direktno vezana za poslove u turizmu, ali su itekako značajna za funkcioniranje ostalih poslovnih procesa u poduzeću.

Usklađenost sa strateškim ciljevima Fakulteta


Strategijom razvoja Fakulteta turizma i ruralnog razvoja u Požegi  2023.-2030. definirani su, sukladno razvojnim i tekućim problemima i potrebama, strateški ciljevi koji podrazumijevaju sljedeće: (1) razvoj sustava obrazovanja i kvalitete, (2) znanstveno-istraživački rad i (3) razvoj infrastrukture.Studijski program Turizam je povezan sa strateškim ciljevima kroz postavljene prioritete istih. Navedeni strateški ciljevi kroz svoje prioritete su tematski povezani s ishodima učenja programa. Isto je vidljivo u usmjerenosti ciljeva na područje turizma i povezanih djelatnosti. Ishodi učenja fokusirani su na primjenu različitih metoda i tehnika u poslovnim procesima u turizmu i ugostiteljstvu što je i usmjerenje znanstvenog i stručnog rada nastavnika i studenata fakulteta. Kroz strateške prioritete, Fakultet se usmjerava na STEM područje što ima svoju poveznicu s dijelom ishoda učenja koji su vezani uz interdisciplinarno područje (npr. informatika, gastronomija). Jedan od prioriteta također je međunarodna suradnja koja doprinosi razvoju turizma kao djelatnosti koji počiva na mobilnosti dionika i razmjeni informacija na hrvatskom i stranim jezicima.  

Usmjerenje znanstvenog i stručnog rada nastavnika i studenata fakulteta temelji se na primjeni različitih metoda i tehnika u turističkim poslovnim procesima te razumijevanju utjecaja novih tehnoloških dostignuća na turističku djelatnost. Jedan od prioriteta, također, je međunarodna suradnja koja doprinosi razvoju turizma i povezanih djelatnosti, a isti počiva na mobilnosti dionika i razmjeni informacija na hrvatskom i stranim jezicima. Kroz strateške prioritete, Fakultet se usmjerava na razvoj infrastrukture, osobito sigurne i održive digitalne infrastrukture, što pridonosi unapređenju i razvoju nastavnog procesa, ali i povezanosti Fakulteta kao znanstvene institucije s gospodarskim subjektima, u smislu transfera znanja. Primjenjivost suvremenih informacijskih tehnologija, razumijevanje utjecaja tehnoloških dostignuća na turizam, sposobnost donošenja poslovnih odluka u turizmu, te razvoj komunikacijskih vještina na materinjem i stranim jezicima, koji su u fokusu sadržaja studijskog programa Turizam, pridonose i povezani su s razvojem infrastrukture.