CILJEVI
Opći cilj studijskoga programa Turizam je osposobljavanje studenata za planiranje, provedbu, kontrolu i vrednovanje ekonomskih aktivnosti u subjektima koji posluju u turizmu i povezanim djelatnostima. Temeljni cilj studijskog programa je usmjeren na osposobljavanje stručnjaka za obavljanje operativnih i upravljačkih poslova u posebnim vrstama turizma (ruralni, urbani, kongresni, zdravstveni, kulturni, sportsko-rekreacijski turizam i slično), profitnom i neprofitnom sektoru te javnim organizacijama vezanim uz područje turizma.
Također su, studijskim programom Turizam, definirani i specifični ciljevi :
- Cilj programa je osposobiti studente za korištenje poslovnih modela i upravljanje poslovnim procesima u području marketinga, menadžmenta, računovodstva, financija, ljudskih resursa kao i ostalih potpornih ekonomskih aktivnosti u turističko-ugostiteljskim subjektima i subjektima iz djelatnosti povezanih s turizmom. Uključuje timski rad na kreiranju, marketingu i prodaji visokokvalitetnih turističkih usluga kroz kontinuiranu prilagodbu promjenama na turističkom tržištu uvažavajući principe održivog razvoja turističke destinacije.
- Cilj programa je osposobiti studente za obavljanje operativnih poslova iz interdisciplinarnih područja povezanih s turizmom (matematika, statistika, informatika, pravo, gastronomija, komunikologija) s ciljem unapređenja zadovoljstva korisnika. Cilj je usmjeren na razvijanje intelektualnih sposobnosti vezanih uz neekonomska područja, kao što su vještine pregovaranja, vođenja sastanaka, analitičke obrade podataka, izrade web stranica i digitalnih dokumenata, zaštite osobnih podataka, upravljanja poslovnim procesima u području gastronomije i sl.
KOMPETENCIJE
Kompetencije/poslovi za koje će student biti osposobljen: Nakon završetka studija, student stječe generičke/opće kompetencije koje su važne za tržište rada:
- Vještine multilateralne komunikacije u multikulturnom okruženju
- Razumijevanje i korištenje znanja iz matematike, statistike, prava, gastronomije i dr.
- Sposobnost učenja
- Sposobnost kulturnog ophođenja
- Sposobnost apstraktnog, logičkog, kritičkog i kreativnog razmišljanja
- Sposobnost analize i sinteze podataka, ideja i stavova uz mogućnost kritičke prosudbe
- Razumijevanje poslovnih i poduzetničkih prilika
- Sposobnost samostalnog rješavanja problema i donošenja odluka poštujući principe etičnosti i društvene odgovornosti
- Samostalnost i odgovornost u planiranju i provedbi aktivnosti
- Sposobnost upravljanja ljudskim potencijalima i poslovnim procesima
- Vještine istraživanja i primjene znanja u praksi
- Vještine poslovne komunikacije u lokalnom, nacionalnom i međunarodnom okruženju
- Sposobnost timskog rada i suradnje u različitim radnim situacijama u domaćem i međunarodnomokruženju
Studenti, također, stječu i specifične kompetencije vezane za područje turizma:
- Sposobnost praćenja i analiziranja makroekonomskih i turističkih politika, praksi i trendova na tržištu
- Sposobnost interpretacije i razlikovanja turističkih resursa s ciljem pozicioniranja turističke destinacije
- Sposobnost sudjelovanja u upravljanju turističkim subjektima te vođenja pojedinih odjela čija je aktivnost povezana s turizmom
- Sposobnost planiranja i primjene poslovnih koncepata i modela u posebnim oblicima turizma i povezanim djelatnostima
- Sposobnost kreiranja poslovnih planova i primjene alata za strateško planiranje
- Sposobnost kreiranja proširenog marketinškog spleta u turizmu i ugostiteljstvu
- Sposobnost osmišljavanja turističke ponude proizvoda i usluga
- Sposobnost unapređenja prodaje u turizmu
- Sposobnost primjene suvremene informatičke tehnologije u turizmu i povezanim djelatnostima
- Sposobnost primjene legislative i standarda u turizmu i ugostiteljstvu
- Sposobnost obavljanja administrativnih poslova u turizmu i ugostiteljstvu
- Sposobnost upravljanja poslovnim procesima u području gastronomije i posluživanja
POSLOVI
Završetkom studija Turizam, odnosno uključivanjem u radne procese, studenti su osposobljeni za obavljanje sljedećih poslova:
- Organizacija i upravljanje turističkim poduzećima i organizacijama.
- Upravljanje pojedinim odjelima unutar turističkih poduzeća.
- Korištenje poslovnih modela i upravljanje poslovnim procesima u marketingu, menadžmentu, računovodstvu, financijama i ljudskim resursima u turističkim i ugostiteljskim subjektima.
- Kreiranje, marketing i prodaja visokokvalitetnih turističkih usluga uz prilagodbu promjenama na turističkom tržištu.
- Obavljanje operativnih poslova u interdisciplinarnim područjima povezanima s turizmom (matematika, statistika, informatika, pravo, gastronomija, komunikologija) za unapređenje zadovoljstva korisnika.
- Planiranje, provedba, kontrola i vrednovanje ekonomskih aktivnosti u subjektima koji posluju u turizmu i povezanim djelatnostima.
- Primjena principa održivog razvoja turističke destinacije.
- Upravljanje ljudskim, financijskim i informacijskim resursima u turizmu i ugostiteljstvu.
- Upravljanje znanjem i inovacijama u području poslovne ekonomije u turizmu.
- Organizacija rada u timu i koordinacija suradnje s ostalim poslovnim funkcijama unutar poduzeća
Način završetka studija
Sveučilišni prijediplomski studij Turizam završava polaganjem ispita, izvršenjem drugih studijskih obveza te izradom i obranom završnog rada.
Mogućnost nastavka studija
Po završetku sveučilišnog prijediplomskog studija Turizam, student ima pravo nastaviti studij na sveučilišnom diplomskom studiju.
Mogućnosti nastavka studija (horizontalna i vertikalna mobilnost):
Studirajući na studijskom programu Turizam studentima je omogućena mobilnost (horizontalna i vertikalna) kroz programe visokoobrazovnih institucija kako u Republici Hrvatskoj tako i inozemstvu. Navedeni oblici mobilnosti pridonose pozitivnim efektima na individualnoj, institucionalnoj i široj društvenoj razini. Pozitivni efekti mobilnosti se ogledaju u: povećanju zapošljivosti pojedinca na međunarodnom tržištu rada; upoznavanju s različitim kulturama i jezicima; razvoju kulturnih, društvenih i akademskih vrijednosti (razvoj ideja i inovacija) i sl.
Usporedivost sa srodnim akreditiranim studijima u RH i EU:
U Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji postoje i druga visoka učilišta čiji su programi prijediplomskih studija koncipirani slično te nude ekonomska znanja vezana uz turizam. Program sveučilišnog prijediplomskog studija Turizam tematski je sličan izabranim studijskim programima, ali jedinstven i unikatan po STEM usmjerenju, informatičkim i gastronomskim kolegijima. Fokus predloženog studija usmjeren je na obiteljska gospodarstva, mala i srednja poduzeća.
Uspoređivanjem predloženog programa studija s drugim studijskim programima europskih visokih učilišta može se zaključiti kako postoji visoka razina usklađenosti i usporedivosti ovog studijskog programa s razmatranim studijskim programima europskih sveučilišta što je u skladu sa smjernicama Europske komisije i u duhu Bolonjskog procesa koji među glavnim ciljevima promiče mobilnost studenata i nastavnika u Europskom prostoru visokog obrazovanja.
Usklađenost s potrebama tržišta rada
Razvoj i osuvremenjivanje u turizmu zahtijeva kvalitetno educirane sadašnje, ali i buduće zaposlenike. Zahtijevaju se visoki standardi kompetentnosti i stručnosti zaposlenika u obavljanju poslova u turizmu, a formalno obrazovanje smatra se temeljem za postizanje istoga. Koncepcija studijskog programa Turizamusmjerena je na obrazovanje budućih i sadašnjih zaposlenika koji će u svom radu biti odgovorni, stalno se usavršavati, biti spremni na praćenje i postupanje shodno učestalim promjenama zakonske regulative i sl.Ostvarivanjem željenih ishoda učenja, odnosno završetkom studijskog programa Turizam, student stječe kompetencije za zapošljavanje i samozapošljavanje unutar privatnih poslovnih subjekata i subjekata javnog sektora. Studenti studijskog programa Turizam, završetkom studija stječu, kroz obvezne, ali i izborne kolegije, znanja neophodna za pojedina specijalizirana područja turističke struke, ali i druga disperzirana znanja koja nisu direktno vezana za poslove u turizmu, ali su itekako značajna za funkcioniranje ostalih poslovnih procesa u poduzeću.
Usklađenost sa strateškim ciljevima Fakulteta
Strategijom razvoja Fakulteta turizma i ruralnog razvoja u Požegi 2023.-2030. definirani su, sukladno razvojnim i tekućim problemima i potrebama, strateški ciljevi koji podrazumijevaju sljedeće: (1) razvoj sustava obrazovanja i kvalitete, (2) znanstveno-istraživački rad i (3) razvoj infrastrukture.Studijski program Turizam je povezan sa strateškim ciljevima kroz postavljene prioritete istih. Navedeni strateški ciljevi kroz svoje prioritete su tematski povezani s ishodima učenja programa. Isto je vidljivo u usmjerenosti ciljeva na područje turizma i povezanih djelatnosti. Ishodi učenja fokusirani su na primjenu različitih metoda i tehnika u poslovnim procesima u turizmu i ugostiteljstvu što je i usmjerenje znanstvenog i stručnog rada nastavnika i studenata fakulteta. Kroz strateške prioritete, Fakultet se usmjerava na STEM područje što ima svoju poveznicu s dijelom ishoda učenja koji su vezani uz interdisciplinarno područje (npr. informatika, gastronomija). Jedan od prioriteta također je međunarodna suradnja koja doprinosi razvoju turizma kao djelatnosti koji počiva na mobilnosti dionika i razmjeni informacija na hrvatskom i stranim jezicima.
Usmjerenje znanstvenog i stručnog rada nastavnika i studenata fakulteta temelji se na primjeni različitih metoda i tehnika u turističkim poslovnim procesima te razumijevanju utjecaja novih tehnoloških dostignuća na turističku djelatnost. Jedan od prioriteta, također, je međunarodna suradnja koja doprinosi razvoju turizma i povezanih djelatnosti, a isti počiva na mobilnosti dionika i razmjeni informacija na hrvatskom i stranim jezicima. Kroz strateške prioritete, Fakultet se usmjerava na razvoj infrastrukture, osobito sigurne i održive digitalne infrastrukture, što pridonosi unapređenju i razvoju nastavnog procesa, ali i povezanosti Fakulteta kao znanstvene institucije s gospodarskim subjektima, u smislu transfera znanja. Primjenjivost suvremenih informacijskih tehnologija, razumijevanje utjecaja tehnoloških dostignuća na turizam, sposobnost donošenja poslovnih odluka u turizmu, te razvoj komunikacijskih vještina na materinjem i stranim jezicima, koji su u fokusu sadržaja studijskog programa Turizam, pridonose i povezani su s razvojem infrastrukture.