Hrvatski
Hrvatski
English

OSNOVE TURIZMA

Cilj
Temeljni cilj kolegija je osposobiti studente za razumijevanje osnovnih značajki i trendova na turističkom tržištu. Studenti se osposobljavaju za razumijevanje sudionika i procesa na turističkom tržištu, uloge turizma u gospodarskom sustavu te metodološkog okvira za ekonomsku analizu svih segmenata turizma uz uporabu relevantnih metoda u funkciji menadžmenta, marketinga, razvojnog planiranja i turističke politike.
Uvjeti upisa
Ne postoje.
Ishodi učenja
- Definirati i prepoznavati specifičnosti turističkog tržišta
- Identificirati i analizirati osobitosti i trendove turističke ponude i potražnje
- Prepoznati i razlikovati vrste turističkih resursa u destinaciji
- Valorizirati značaj turizma za nacionalno gospodarstvo
- Utvrditi temeljne sudionike i organizacije na turističkom tržištu te predvidjeti buduće trendove
Nastavni plan
1. Definiranje osnovnih pojmova u turizmu.
2. Povijest razvoja turizma.
3. Vrste i specifični oblici turizma.
4. Turističke potrebe motivi. Supstitucija u turizmu. Slobodno vrijeme i dokolica. Rekreacija i turizam.
5. Turističko tržište – principi, obilježja, subjekti i trendovi u globalnim turističkim kretanjima.
6. Predmet razmjene u turizmu – turistička usluga, turistički proizvod, hibrid.
7. Turistička potražnja – pretpostavke formiranja, vrste i temeljna obilježja.
8. Turistička ponuda – pretpostavke formiranja i temeljna obilježja.
9. Turistički emitivna i receptivna tržišta Europe i Republike Hrvatske. Obilježja turističke destinacije.
10. Klasifikacija turističkih atraktivnih resursa.
11. Ekonomski, kulturološki, prostorni i ekološki utjecaji odvijanja turizma.
12. Vremenska i prostorna koncentracija u turizmu.
13. Ekonomske funkcije i učinci turizma na gospodarski sustav.
14. Međunarodne i domaće turističke organizacije i strukovne udruge .
15. Organizacija i perspektive razvoja turizma u budućnosti.
Način ocjenjivanja
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave
Bodovi
Pisani ispit 70
Seminar 20
Usmeni ispit 10
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata na ispitu
Pisani ispit 70
Seminar 20
Usmeni ispit 10
Literatura
  • Čavlek, N. et al. (2011) Turizam –ekonomske osnove i organizacijski sustav. Zagreb: Školska knjiga.
  • Gržinić, J. (2019). Uvod u turizam- povijest, razvoj, perspektive. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile.
  • Pirjevec, B. (1998) Ekonomska obilježja turizma. Zagreb: Golden marketing.
Program: Turizam
ID: 12737
Vanjski ID: 250800
Ects: 5
Online postotak: 20
Ocjenjivanje:
90-100 izvrstan (5)
75-89,99 vrlo dobar (4)
60-74,99 dobar (3)
50-59,99 dovoljan (2)
0-49,99 nedovoljan (1)
Sati:
45 Predavanja
15 Seminari
0 Vježbe
0 Terenska nastava
Predavač/i: