Hrvatski
Hrvatski
English

OBITELJSKO PODUZETNIŠTVO

Cilj
Temeljni cilj kolegija je upoznati studente s temeljnim pojmovima vezanim za poduzetništvo, obiteljsko poduzetništvo,
značenje poduzeća u gospodarskom okruženju, te temeljnim elementima poduzetničke aktivnosti u poduzeću. Cilj je
studentima ukazati na sve bitne karakteristike obiteljskog poduzetništva i poduzetničkog ponašanja. Naglasak je na
preuzimanju poduzetničkog rizika i neizvjesnosti. Cilj predmeta je osposobiti studente za pokretanje poslovnog pothvata od
konceptualizacije ideje, preko identificiranja poslovne prilike, te postavljanje poslovnog modela kojim se povezuje tim,
potrebni resursi, organizacijsko-pravni oblik i oblik upravljanja.
Uvjeti upisa
Nema.
Ishodi učenja
- Prepoznati i objasniti značaj razvoja poduzetništva i pozitivnog poduzetničkog usmjerenja za gospodarski razvoj neke ekonomije
- Interpretirati i obrazložiti pojam i vrste obiteljskih poduzeća, te prednosti i nedostatke poslovanja istih
- Navesti i objasniti faze životnog ciklusa obiteljskog poduzeća i proces upravljanja obiteljskim poduzećem
- Objasniti smisao, značaj i sadržaj poslovnog plana te ga znati primijeniti prilikom pokretanja poslovnog pothvata
- Identificirati i valorizirati rizike prilikom pokretanja, upravljanja i razvijanja novog poslovnog pothvata
Nastavni plan
1. Pojmovno određenje poduzetništva. Priroda i važnost poduzetništva.
2. Poduzetnički način razmišljanja. Kreativnost, poslovna ideja i analiza prilike.
3. Obiteljsko poduzetništvo – pojam, prednosti, nedostaci.
4. Poduzeće i poduzetničko okruženje. Konkurentnost i uspješnost obiteljskih poduzeća.
5. Malo i srednje obiteljsko poduzetništvo. Inovacijsko poduzetništvo.
6. Upravljanje obiteljskim poduzećem.
7. Životni ciklus obiteljskog poduzeća.
8. Poduzetničko projektiranje (Upotreba i korištenje poslovnog plana).
9. Poslovni plan: osnivanje i početak poslovnog pothvata.
10. Financiranje poslovnog pothvata.
11. Upravljanje i razvijanje novog poslovnog pothvata.
12. Modeli obiteljskog poduzeća.
13. Strateško poduzetništvo – Nove generacije i nasljeđivanje obiteljskog biznisa.
14. Analiza tržišne opravdanosti i rizičnost novog poslovnog pothvata.
15. Izazovi poduzetništva u 21. stoljeću i budućnost obiteljskih poduzeća.
Način ocjenjivanja
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave
Bodovi
Seminarski rad (projektni zadatak) 30
Kolokvij 60
Zaključni (usmeni) ispit 10
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata na ispitu
Pisani ispit 60
Seminarski rad (projektni zadatak) 30
Usmeni ispit 10
Literatura
  • Štavlić, K. (2018) Mikro poduzetništvo – Resursi, potencijali i uspješnost. Požega: Veleučilište u Požegi.
  • Bakotić, D. et al. (2016) Obiteljsko poduzetništvo. Mostar: Sveučilište u Mostaru.
  • Kuvačić, N. (2005) Biznis-plan ili poduzetnički projekt. Split: Beretin.
  • Bangs, D. H.(1998) Kako napraviti poslovni plan. Zagreb: Jakubin i sin.
Program: Elektroničko poslovanje i programsko inženjerstvo
ID: 6276
Vanjski ID: 243785
Ects: 4
Online postotak: 20
Ocjenjivanje:
90-100 izvrstan (5)
75-89 vrlo dobar (4)
60-74 dobar (3)
50-59 dovoljan (2)
0-49 nedovoljan (1)
Sati:
30 Predavanja
15 Seminari
0 Vježbe
0 Terenska nastava