Cilj predmeta je upoznati studente sa osnovama ekonomskog sustava, osvijestiti važnost razumijevanja uvjeta i uzroka tržišnih promjena na strani ponude i potražnje, te analizirati mjere i instrumente ekonomske politike i okruženja te njihov utjecaj na poslovanje poslovnih subjekata.
Uvjeti upisa
Nema.
Ishodi učenja
- Objasniti osnovne ekonomske pojmove i mogućnosti korištenja ekonomskih resursa - Analizirati zakonitosti ponude i potražnje i utjecaj necjenovnih čimbenika ponude i potražnje na promjene tržišne ravnoteže - Objasniti ponašanje potrošača prilikom donošenja odluke o potrošnji - Analizirati ponašanje proizvođača i ponuđača prilikom donošenja odluka o proizvodnji i ponudi - Ovladati osnovama mikroekonomskog odlučivanja - Analizirati ulogu države na makroekonomska kretanja u nekoj ekonomiji
Nastavni plan
1. Uvod u ekonomiju.
2. Korištenje ekonomskih resursa.
3. Mikroekonomski subjekti.
4. Teorija potražnje i necjenovne odrednice potražnje.
5. Teorija ponude i tržišna ravnoteža.
6. Potrošnja i potrošačev izbor.
7. Proizvodnja i proizvođačev izbor.
8. Dinamika ponude i potražnje na tržištu čimbenika proizvodnje.
9. Poslovanje u uvjetima savršene i nesavršene konkurencije.
10. Osnove ekonomike poslovanja.
11. Učinkovitost poslovanja i temeljni poslovni procesi.
12. Mikroekonomsko poslovno odlučivanje.
13. Uloga države na gospodarska kretanja u nekoj ekonomiji.
14. Temeljni makroekonomski problemi.
15. Makroekonomsko i međunarodno okruženje.
Način ocjenjivanja
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave
Bodovi
Kolokviji
90
Zaključni ispit
10
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata na ispitu
Pisani ispit
90
Usmeni ispit
10
Literatura
Štavlić, K. (2019) Osnove mikroekonomije. Požega: Veleučilište u Požegi
Dragičević, M. et al. (2022) Osnove ekonomije. Zagreb: Ekonomski fakultet.
Program: Elektroničko poslovanje i programsko inženjerstvo