Ciljevi kolegija su upoznati studente s osnovnim postavkama ekonomije i mikroekonomije, kritički analizirati spoznaje ekonomske znanosti i mikroekonomske analize, obrazložiti uvjete u kojima se događaju promjene na tržištu na strani ponude i potražnje, analizirati potrošački i proizvođački izbor te utjecaj mikroekonomskog odlučivanja na poslovanje poslovnih subjekata.
Uvjeti upisa
Ne postoje.
Ishodi učenja
- Interpretirati temeljne mikroekonomske pojmove koje izučava ekonomska znanost i mogućnosti korištenja ekonomskih resursa - Analizirati zakonitosti ponude i potražnje i utjecaj necjenovnih čimbenika ponude i potražnje na promjene tržišne ravnoteže i dinamiku tržišta čimbenika proizvodnje - Analizirati ponašanje potrošača prilikom donošenja odluka o potrošnji - Analizirati ponašanje proizvođača i ponuđača prilikom donošenja odluka o proizvodnji i ponudi u uvjetima različitih tržišnih struktura - Predložiti ekonomske pokazatelje relevantne za mikroekonomsko odlučivanje
Nastavni plan
1. Uvod u ekonomiju.
2. Mikroekonomija i mikroekonomski subjekti.
3. Korištenje ekonomskih resursa.
4. Teorija potražnje.
5. Teorija ponude.
6. Tržišna ravnoteža.
7. Tržišne promjene i dinamika ponude i potražnje na tržištu čimbenika proizvodnje.
8. Potrošnja i potrošačev izbor.
9. Proizvodnja i proizvođačev izbor.
10. Poslovanje u uvjetima savršene konkurencije.
11. Poslovanje u uvjetima nesavršene konkurencije.
12. Osnove ekonomike poslovanja.
13. Učinkovitost poslovanja i temeljni poslovni procesi.
14. Mikroekonomsko poslovno odlučivanje.
15. Odlučivanje u uvjetima rizika.
Način ocjenjivanja
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave
Bodovi
Kolokviji
80
Zaključni ispit
20
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata na ispitu
Pisani ispit
80
Usmeni ispit
20
Literatura
Štavlić, K. (2019) Osnove mikroekonomije. Požega: Veleučilište u Požegi
Dragičević, M. et al. (2022) Osnove ekonomije. Zagreb: Ekonomski fakultet.